Blogerská terminologie od A do Z

blogerske-terminy-ktere-byste-meli-znat-gallymadness-2016

Dnes jsem si tak u sklenky perlivé vody (protože kafe došlo) říkala, že celý blogerský svět je plný zkratek a termínů, které spousta z vás nemusí třeba ani znát. A tak jsem dala dohromady takovou abecedu termínů, kterou byste měli znát. Pokud něco nebudete chápat, nebo budete chtít více vědět, napište mi. Tyto termíny jsou spojené s marketingem, kterému se už nějakou dobu věnuji, takže vám ráda poradím a cokoliv vysvětlím. A jestli jsem na něco zapomněla, napište do komentáře co to bylo.

gallymadness-2016

Affiliate marketing

– tohle je jeden ze způsobů, jak blogeři mohou vydělávat nějaké peníze. Jsou to speciální odkazy, které směřují do online eshopů a pokud na ně někdo klikne a nakoupí, tak z toho bloger dostane provizi. Jestli chcete vědět více, napište mi na email dagmar.gallyasova@gmail.com

Alt text

– je text, který sděluje informace o obrázcích, které máte například v článku na blogu. Cílem je, abyste obrázek popisovali tak, jak chcete aby je google přečetl. Popisujete obrázky, které vkládáte do článků?

Anchor text

– jsou slova, která se dají prokliknout /odkazy/ a pro vyhledavače byste je měli vkládat do nejvýstižnějších slov.

Bounce rate

– je procento lidí, kteří přišli na tvůj blog a prohlídli si například jen jednu stránku a odešli.

Captcha

– je takový test, který rozezná skutečné uživatelé od robotů. Například, když chcete na blogu napsat komentář, potvrzujete, že nejste robot.

Conversion rate

– v překladu míra konverze – to je procento návštěvníků, kteří na vašem blogu udělali nějakou konverzi – například se přihlásili k odběru novinek.

CSS

– je něco, jako taková sestřička HTML Cascading Style Sheets. Je to takový zápis, který nám určuje vzhled, umístění prvků apod.

Domain Authority

– je to novodobý Page Rank, který Google bere hodne v úvahu. Je to skóre, které vypovídá o nějakém stavu vaši webové stránky, hlavně jak se řadíte ve vyhledavačích.

Hypertextový odkaz

– je to klikací obsah, který vás přesměruje na jinou stránku.

HTML

– je kodovací jazyk, ve kterém se absolutně nevyznám.

Meta Description

– je HTML tag, který by měl být dlouhý 155 znaků i s mezerama. Účelem takového popisku, je shrnutí obsahu, které by mělo motivovat čtenáře k přečtení té dané stránky. Takže je to takový podtitulek.

Nofollow odkazy

– s tím se můžete setkat při spolupráci s nějakým webem, který vám zadá napsat článek, ve kterém budou odkazy. Napíšou vám, ať jsou linky nofollow. Co to znamená? Nofollow linky se používají při zákazu následování odkazu na stránce. Nastavuje se to v případě, když  ve vašem článku budou odkazy u kterých si nejste jistí jejich důveryhodností. Nebo, když jsou u vašeho blogu povolené veřejné komentáře.

PPC

Pay Per Click – v překladu je to internetová reklama, která je placená za proklik.

Permalink

– je stálý odkaz, který odkazuje na konkrétní obsah, který se v čase vůbec nemění. Což jsou právě články na blozích.

Responzivní

– je to cosi v HTML dokumentu, co zaručí, že se vaše stránky budou dobře zobrazovat na všech různých zařízeních – telefon, notebook, tablet atd.

RSS

– je skvělý způsob nebo technologie, díky které můžete informovat čtenáře o novém obsahu.

SEO

– pff SEO je hooodně široký pojem, to vám povím…Search Engine Optimization, takže optimalizace pro vyhledavače. Seo je proces, který ovlivňuje viditelnost vašeho blogu v neplacených částech internetových vyhledavačů.

Wohou, je toho hodně? Já vím, ale bude opravdu skvělý, když tyhle termíny budete znát, protože vás těmito zkratkami kolikrát můžou překvapit firmy, které s vámi budou chtít spolupracovat. A pak v přímém rozhovoru aspoň nebudete vypadat blbě. Tak zas příště. Vaše Gally.

17 Replies to “Blogerská terminologie od A do Z”

  1. Konečně jsem se zase něco přiučila^^

    1. Tak to je super! Díky za komentář.

  2. Zajímavý článek, přiznám se, že znám jen zlomek těch pojmů 😀 aspoň jsem se něco nového přiučila 🙂

    1. Tak to jsem ráda, že si našla aspoň něco nového.

  3. Hmmm, bloguju deset let a většinu těch pojmů neznám… ani se mě třeba netýkají. 😀

    1. Jaký máš blog Kájo?

  4. Parádní článek se spoustou důležitých věcí, některé z nich byly i pro mě nové (obzvláště ty, které se týkaly marketingu). HTML se vůbec neboj, vypadá složitěji, než doopravdy je. Jenom bych podotkla, že to „cosi“ v HTML dokumentu, které udělá webovou stránku responzivní, je pár řádků v CSS (jazyka, který se celkově stará o vzhled stránek, bez něj by vypadaly všechny stejně obyčejně).

  5. Tak tohle je super! Opravdu skvělý článek, s několika pojmy jsem se setkala poprvé takže jsem ráda, že jsem si zase mohla rozšířit obzory 😀 🙂

  6. Tak to je mazec, vůbec by mě třeba nenapadlo takový článek napsat a ještě k tomu neznám všechny tyhle speciální názvy!

  7. Super nápad na článek, poučila jsem se :).

    1. Tak to jsem ráda, že ti k něčemu pomohl Karin. Ať se daří tvému pěknému blogu!

  8. Veľmi dobrý článok… väčšinu z pojmov poznám, ale to len vďaka tomu, že priateľka robí so stránkami (:

    Daniela

    1. Tak to je super, že většinu znáš, ono je to dobrý vědět!

  9. Fuuha, tak blogujem asi 3 roky ale niektoré pojmy som doteraz nepoznala 😀 super zaujímavý článok 🙂
    http://www.danycuks.com

    1. Ták ještě, že jsi na tenhle článek narazila! 😀 Díky Dany!

  10. Na blogovej sfére sa pohybujem už niekoľko rokov, takže mám tieto pojmy zmáknuté, ale veľmi dobrý námet na článok! 🙂 ♡ ʕ•͡ᴥ•ʔ

    ♡ * Zaful review * ♡

    1. Ahoj Gabriele, tak to je skvělé! Přesto jsem ráda, že jsi se na článek mrkla! 🙂