Kdy mi příjde první nabídka na spolupráci?

uvodka-kdy-mi-prijde-nabidka-na-spolupraci

Myslím, že spousta z vás, kteří můj blog čtete, tak můj názor na spolupráce znáte. Jsou prima, ale pozor na to, jak s nimi nakládáte. A pokud svůj blog zakládáte jen proto, že chcete dostávat dárečeky od firem, tak si asi nebudeme rozumět. Každopádně ve skupině Blogeři a blogerky začaly padat dotazy ve stylu – A kdy mi příjde nějaká nabídka na spolupráci, když jsem začátečník..?. Narovinu, velká většina firem spolupracuje s těmi blogery, kteří mají

  1. Tisíce či statisíce fanoušků na sociálních sítích (facebook, instagram, snapchat atp.)
  2. Vysokou návštěvnost blogu (Firmy se vždy ptají, jakou máte návštěvnost měsíčně. Vy jim buď řeknete pravdu, nebo si to číslo trošku přibarvíte. Víte ale, že tohle číslo si dokáží zjistit i sami? Abych pravdu řekla, tak já takové nástroje znám a umím si zjistit návštěvnost jakéhokoliv blogu. Takže pozor na to, nikoho neoblafnete, takže jednejte narovinu.
  3. Kvalitní, hezké a čtivé články (Nemusíte mít ani tisíce fanoušků nebo desetitisícovou návštěvnost blogu měsíčně. Pokud firmu zaujmete svým stylem psaní, nápadem nebo zaměřením blogu, tak s vámi také budou rádi spolupracovat. Takových firem ovšem není moc, ale nějaké tu jsou.

Moje první spolupráce přišla po půlroce práce na blogu, kdy jsem začala psát nějakým způsobem zajímavý obsah a psala jsem pravidelně. Já mám blog už druhým rokem, ale začala jsem se mu věnovat až od ledna 2016. Od té doby má návštěvnost vzrostla a komunika lidí kolem mého blogu také. Nemám tisíce fanoušků na facebooku, ani na instagramu. Moje návštěvnost teď dělá něco kolem 3-4  tisíce měsíčně. Což je pro mě zatím krásné číslo.

Takže odpověď na otázku v nadpisu článku je – čím víc budete makat na sobě a svém blogu, tím dříve ta spolupráce příjde. Každopádně si myslím, že byste neměli makat jen s cílem získat spolupráci. Makejte, abyste si splnili svý cíle.  A jak poznat dobrou spolupráci, si můžete přečíst u HIPSTERKY.

kdy mi prijde prvni spoluprace

 

12 Replies to “Kdy mi příjde první nabídka na spolupráci?”

  1. Mne tiež prišla prvá spolupráca približne po pol roku fungovania. Nikdy predtým by ma ani nenapadlo, že s mojim blogom bude chciet niekto spolupracovat, teda určite som ho nezakladala preto.
    Dnes je už tých spoluprác tolko, že si starostlivo vyberám, čo sa mi hodí do blogu a čo nie.

  2. Myslím, že to dost souhlasí 🙂 mě osobně ale občas trochu mrzí, když právě nějaká firma vecpe nějaký produkt právě blogerce, která má spoustu followers na různých sítích, ale nesedí to ke konceptu jejího blogu. Tak třeba když beauty blogerky, které píšou v podstatě jen o kosmetice najednou začnou dostávat třeba běžecké boty. Pak mi to přijde trošku jako pěst na oko, protože propagace toho produktu se pak nehodí k ostatním příspěvkům 🙂 …a samozřejmě je pak otázka, proč to ta slečna přijme a jak o tom přemýšlí, spíš mě ale zaráží, že sama ta firma nevybírá blogery, které jejím produktům sedí tematicky 🙂

  3. Dášo, souhlasím 🙂 Jen tisíce ani statisíce fanoušků na sociálních sítích nejsou pro „rozumné“ firmy tím správným měřítkem, alespoň pro mě ne – vždycky je důležitá spíš ta komunita – jestli lidé jakkoli reagují třeba přímo na články. Znám spoustu blogerů, co má koupené fanoušky na IG, případně jsou to fanoušci ze zahraničí, kteří jsou k ničemu.

  4. Wow, super článek 🙂 Gratuluji k takovým číslům 🙂

  5. Super článek 🙂 já hlavně nemám ráda blogy, na kterém je samá spolupráce :))

  6. Pěkný článek,
    mám rovnou poznámku: Zjistila jsem že jsou i firmy, které si potrpí aspoň na tří až šestiměsíčním provozu blogu. Dříve spolupracovat nechtějí. Na tom něco bude, protože se tím dost prověří zda to bloger s blogem myslí vážně.

    1. Ahoj, díky. S tímhle jsem se ještě nesetkala, ale myslím, že je to celkem fajn podmínka, která není proti ničemu.

  7. Super článek 🙂 Miluju tvoje psaní

    1. Moc děkuju, mám fakt radost!

  8. Hrozně moc se mi líbí jak píšeš. Jen tak dál.

    1. Ahoj Cwrckku, díky moc 🙂 Jsem ráda.