Špatní klienti, stres a peníze

uvodnifotka-gallymadness-freelancer
Sedím v křesle a přemýšlím jak začít. Je únor. Pro tento měsíc jsem se rozloučila s jedním z mých nových klientů a musím říct, že jsem opravdu ráda. Víte, už na začátku spolupráce, kdy jsme si domlouvali všechny ty detaily, jako je množství práce, čas, finance atd. jsem měla takové zlé tušení.S každým svým klientem mám smlouvu. To víte, poučila jsem se. Jednou příjdete o 20.tisíc korun, který vás pak dostanou do problémů a už si to nebudete chtít zopakovat. I když je klient váš kamarád nebo známý, tak si tu smlouvu udělejte. Věřte mi, už jsem taky jednoho takového kamaráda měla.

freelancer-dagmar-gallyasova

S tímto klientem jsem měla také smlouvu. Práci, na které jsme se domluvili jsem podle plánu vykonávala. Z mé strany vše klapalo. Několikrát ale přišel e-mail v sobotu v devět večer, ať něco udělám ihned obratem. Tohle se mi ale nelíbilo. Já pro své klienty dělám maximum. Všichni mí klienti respektují víkendy a je jim jasné, že v devět večer o víkendu nemusím fungovat, pokud se na tom předtím nedomluvíme.

Těch věcí je x. ale tím vás nechci zatěžovat a není to důležité. Tímhle článkem chci hlavně říct, abyste nespolupracovali s klienty, ze kterých se akorát stresujete a kvůli kterým vás bolí žaludek nebo nemůžete usnout, protože zítra vás čeká porada a vy tam nechcete. Nejlepší co můžete udělat, je spolupráci ukončit.

freelancer-dagmar-gallyasova

Je jasné, že asi hlavní na co budete pomýšlet jsou peníze, které ztratíte. Věřte, že vám nestojí za to. Špatní klienti odcházejí, ale ti lepší zase příjdou. Vidím to u sebe. Sice jsem měla příjem o několik tisíc méně, ale o pár dnů později jsem si domluvila 3 schůzky, ze kterých mohou vzejít noví klienti. Jen se toho nesmíte bát.

Důležitý je hlavně mluvit. Řekněte, když se vám něco nelíbí a řešte to. V tuhle chvíli mám klienty, kteří mi dělají radost. Je skvělý s nimi spolupracovat a už se nestresuju. Jsem naprosto klidná a nebojím se otevřít e-mail se strachem co když zase pan X něco píše a něco se mu nelíbí.

10 Replies to “Špatní klienti, stres a peníze”

  1. Naprosto souhlasím a funguje to tak i v zaměstnání, jakmile člověk cítí, že něco není dobře, je čas přemýšlet na změnu. Kolegyně například každé ráno zvracela a opravdu nebyla těhotná 😀 stačilo změnit pozici a je po problému. Zaměstnavatel zůstal stejný.

  2. Četl jsem to 2x a stejně se nemůžu ubránit pocitu že je to „článek jenom aby se na blogu něco objevilo“
    Standa
    http://ad.hys.cz

    1. To budeš Stando na mém blogu asi poprvé.

      1. Tak poprvé ne, mám tě ve feedly, jenom jsem tu dlouho nebyl.
        Stnada

  3. thank you for information

  4. Tak tohle znám hodně dobře. Nejvíc nesnáším to, že si každý myslí, že jsem na příjmu 24/7. Jako jo, nedělá mi problém odepsat i o víkendu, pokud jde o nějaký dotaz či upřesnění, někdy když mám volný víkend, tak třeba pracuji, abych měla něco dřív a v týdnu čas na další práci, ale i tak. Je hrozné, jak někteří očekávají, že budu pracovat v sobotu v 11 večer. Nebo ještě líp – když klient spěchá a spěchá, že něco musí být v tu a tu dobu, ale když se potřebuji na něco zeptat, tak nereaguje a já musím pracovat v noci, když mi odešle odpověď v noci před termínem odevzdání..

  5. Taky jsem si tím prošla. Je mi špatně, jen si na to vzpomenu.

  6. Souhlasím a i když jsem k tomu musela dojít, tak teď nekompromisně aplikuji. Jeden klient mi dokonce volal několikrát za den, klidně v deset večer noci, v neděli, to bylo asi nejhorší co jsem zažila. Absolutně nerespektoval fakt, že nejsem jeho zaměstnanec, a že to nemám v popisu práce.

  7. Tohle jde asi aplikovat na celý život 🙂 Život je příliš krátký na to, aby člověk dělal věci, které ho stresují nebo se scházel s takovými lidmi…Spousta lidí to ale neumí ukončit a pak jsou nešťastní. Přitom si za to můžou sami, protože to sami takhle nechali a nic s tím neudělali. Proto tě naprosto chápu a fandím ti!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.